L’IMSP ha signat dos contractes amb Klousner SL, i Drecera SCCL, per a la realització de projectes adscrits als Plans de Desenvolupament Comunitari (PDC) de Sant Roc i Pomar respectivament.
El Plans de Desenvolupament Comunitari es duen a terme en un territori concret, barri, de la ciutat. Són estratègies d’intervenció social i territorial que, mitjançant un procés participatiu conjunt de tots els agents implicats, volen donar respostes globals a les necessitats d’una comunitat, amb la finalitat de millorar la qualitat de vida del conjunt de la població del territori.
El projecte “Futbol al carrer” , signat amb l’empresa Klousner, se situa dins del marc del PDC de Sant Roc. Es preveu una participació de 50 a 60 nois i noies de Sant Roc i rodalies d’entre 12 i 16 anys. Engegat ja fa uns quants anys, ha anat creixent, amb molts dels joves i de les joves vinculats al projecte. La pràctica del futbol és una estratègia per apropar-se a la població adolescent en situació de risc d’exclusió social. Es planteja una tasca preventiva i educativa amb els més joves. Mitjançant aquest esport es poden treballar habilitats, actituds i valors positius que ajudin a una inserció i millor convivència dins i fora del barri.
L’Aprenem Junts”, signat amb l’entitat Drecera SCCL, es tracta d’un projecte d’intervenció social, educativa i comunitària. S’adreça a un grup aproximat de 40 joves, entre 11 i 16 anys del barri de Pomar i rodalies, o que hi tinguin algun tipus de vincle. Són joves estudiants que presenten dificultats en l’aprenentatge que puguin derivar també en problemes de convivència i d’inclusió social, per la qual cosa els caldrà un seguiment especial, potenciant activitats de caràcter preventiu i integrador.
El projecte ofereix un reforç formatiu, individualitzat, grupal i social per tal de lluitar contra el fracàs escolar i millorar el rendiment acadèmic. A part d’això, es treballarà sobre fonaments comunitaris com són la igualtat d’oportunitats, la cohesió social, la potenciació de referents positius, la participació i el civisme.
Aquesta iniciativa consta de quatre blocs diferenciats, gestionats per diferents entitats, equipaments i tècnics que es coordinaran i faran un seguiment conjunt dels participants i continguts: Aprendre a aprendre, Club de lectura, Club dels deures, Espai de suport a l’aprenentatge.
|