Des del 15 gener de 2015, i segons la llei 25/2013 de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, les factures entre els proveïdors de béns i serveis i les administracions públiques que tinguin un cost superior als 5.000 euros, s’hauran de tramitar electrònicament. Amb aquest sistema es pretén estalviar costos administratius i agilitzar el procediment de pagament.
La facturació electrònica és un equivalent de la factura en paper i consisteix en la transmissió de les factures o documents anàlegs entre emissor i receptor per mitjans electrònics (fitxers informàtics) i telemàtics (d’un ordinador a un altre), signats digitalment amb certificats reconeguts.
Les factures electròniques que gestiona l’IMSP, s’han d’entregar pel sistema eFact de l’AOC (Administració Oberta de Catalunya).
Amb aquest procediment els proveïdors hauran de presentar les factures en un registre administratiu, que deixarà constància de la data d’entrada.
Amb l’objectiu de facilitar la tasca d’adaptació als proveïdors l’IMSP ha englobat tota la informació relacionada amb aquest tema en el seu web.
La bústia de lliurament de les factures en format electrònic de l’Institut Municipal de Serveis Personals de Badalona és: https://efact.eacat.cat/bustia/?emisorId=1046
També es pot accedir a la nostra bústia de facturació electrònica en d’aquesta mateixa web des del menú a l’esquerra de la pàgina: "Perfil del contractant - Facturació electrònica."
Les factures electròniques tenen plena validesa legal i permeten un estalvi de costos en la generació i l’emissió en relació al paper. Aporten major eficiència en la gestió i l’intercanvi de la informació sense errors. D’altra banda aquest sistema permet conèixer en tot moment quin és l’estat de tramitació de les factures, si ja han estat enregistrades i acceptades.
Gerència IMSP |