Les escoles d’educació especial de Badalona col·laboren amb Blanquerna-URL
Les escoles d'educació especial de Badalona han col·laborat amb Blanquerna-Universitat Ramon Llull mitjançant una pràctica d'Aprenentatge i Servei (APS) amb alumnes d'últim curs de Magisteri de la menció d'Educació Especial.
El dilluns 17 d'abril, un grup de 20 alumnes universitaris va anar a cadascun dels centres i va fer una activitat d'observació i registre de diferents situacions escolars. L'objectiu d'aquesta pràctica era fer una proposta de millora relacionada amb l'estratègia del Suport Conductual Positiu (SCP) per abordar de forma positiva els trastorns de conducta que presenta l'alumnat.
“El SCP esdevé un marc de referència a partir del qual es promouen entorns més preventius i sostenibles, no només en el tractament de les conductes problemàtiques, sinó en el foment dels resultats acadèmics, socials i personals dels infants i adolescents. El SCP resulta efectiu no solament perquè redueixi l'ocurrència de les alteracions de la conducta, sinó, a la vegada, perquè millora el clima de convivència dels centres” (Lassen, Steele, i Sailor, 2006).
Els psicòlegs de les tres escoles s'han encarregat de gestionar l'organització dels diferents entorns per tal que es pugui dur a terme aquesta activitat. La jornada de col·laboració s'ha desenvolupat dins un clima de bona convivència i disposició per part de tots els professionals de les escoles i dels alumnes de la universitat.
Mar Borràs, Escola Llevant