Gestió de personal
Plantilla
Comissions mixtes
Mesures de prevenció de riscos laborals
Vigilància de la Salut
Accidents de treball
Formació
Alumnes en pràctiques
Plantilla: 267 places
Nombre de places per àmbit
|
Gerència |
31 |
|
|
Servei Manteniment |
14 |
|
|
Infància i Adolescència |
41 |
|
|
Serveis educatius |
91 |
|
|
Serveis residencials |
73 |
|
|
Programes |
17 |
|
Plantilla IMSP 2019
|
|
Grup |
Personal
indefinit fix |
Llocs vacants:
personal interí
o temporal
|
|
|
|
Llocs ocupats |
Llocs no ocupats amb dotació |
|
|
|
|
H |
D |
Total |
H |
D |
Total |
Total H |
Total D |
Total |
|
|
Total |
|
Personal laboral |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Directiu |
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
|
1 |
|
Personal laboral estructural |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Personal conveni |
A1 |
0 |
10 |
10 |
4 |
15 |
19 |
4 |
25 |
29 |
29 |
4 |
33 |
|
Personal docència |
A1 |
2 |
1 |
3 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
3 |
3 |
0 |
3 |
|
Personal conveni |
A2 |
7 |
9 |
16 |
5 |
30 |
35 |
12 |
39 |
51 |
51 |
9 |
60 |
|
Personal docència |
A2 |
6 |
36 |
42 |
6 |
9 |
15 |
12 |
45 |
57 |
57 |
1 |
58 |
|
Personal conveni |
C1 |
2 |
17 |
19 |
1 |
12 |
13 |
3 |
29 |
32 |
32 |
3 |
35 |
|
Personal conveni |
C2 |
5 |
26 |
31 |
3 |
32 |
35 |
8 |
58 |
66 |
66 |
6 |
72 |
|
Personal conveni |
AP |
0 |
3 |
3 |
0 |
1 |
1 |
0 |
4 |
4 |
4 |
1 |
5 |
|
Personal laboral estructural |
|
|
|
124 |
|
|
119 |
|
|
243 |
|
|
267 |
Personal fix i temporal per grups professionals
Personal masculí i feminí per grups professionals
Contractació al llarg del període
Hem gestionat 1.358 moviments contractuals. Aquests moviments contractuals corresponen a 107 professionals.
Comissions mixtes
Durant l'any 2019 s'han fet un total de 30 sessions de la Comissió mixta:
|
Sessions Comissió mixta amb el Comitè de Centres |
12 |
|
|
Sessions Comissió mixta amb el Comitè d’Escoles |
16 |
|
|
Sessions Conjuntes Comitè de Centres, Comitè d’Escoles i Titularitat |
2 |
|
|
Total |
30 |
|
|
|
|
|
Mesures de prevenció de riscos laborals
Informació / Formació
Sessions info/formatives
En el 2019, 110 professionals de l’IMSP, un 41% de la plantilla, han assistit en el seu servei a una sessió info/formativa de PRL.
|
|
Data |
Assistents |
|
|
Residència de Disminuïts Físics |
27/05/2019 |
7 |
|
|
Escola Llevant |
09/09/2019 |
29 |
|
|
Gerència/Manteniment |
01/10/2019 |
21 |
|
|
Centre Maregassa |
01/10/2019 |
13 |
|
|
CDIAP |
16/10/2019 |
20 |
|
|
SHJP |
quart trimestre |
16 |
|
|
ASUEC |
quart trimestre |
4 |
|
|
TOTAL |
|
110 |
|
Activitats formatives (Pla de Formació Continuada)
S’ha creat i implantat el PFC 2018/2019. De totes les activitats formatives previstes de PRL pel 2019, el 33% s’han efectuat en la seva totalitat, el 25% parcialment, i el 42% no s’han realitzat. La mitjana del percentatge de les activitats parcialment executades és onze punts més alt que l’any passat, concretament el 71%.
El 86% dels professionals convocats han fet i aprovat el curs bàsic de PRL en línea.
Seguretat / Emergències
Simulacres d’evacuació i/o confinament
8 serveis de l’IMSP, un 73%, han realitzat un simulacre d’evacuació i/o confinament. Tots es van portar a terme en un temps igual o inferior als 10 minuts.
|
|
Data |
Durada (minuts) |
|
|
Escola Can Barriga. Aulari |
20/06/2019 |
8 |
|
|
Escola Can Barriga. Marinada |
28/06/2019 |
5 |
|
|
LLR Salut Mental Sant Roc |
10/07/2019 |
3,5 |
|
|
Gerència/Manteniment |
26/11/2019 |
3 |
|
|
Escola Llevant |
09/12/2019 |
8 |
|
|
EAIA |
12/12/2019 |
2 |
|
|
Centre Maregassa |
16/12/2019 |
3,5 |
|
|
ASUEC |
28/12/2019 |
10 |
|
|
SHJP |
Quart trimestre |
- |
|
Plans d'emergència i d'autoprotecció
S’ha creat i donat a conèixer un tríptic informatiu del pla d’emergència de cada centre i escola.
Ergonomia / Higiene
Des de l’Àmbit de PRL, del servei de Manteniment i de la Mancomunitat de Prevenció s’ha intentat donar resposta a totes les demandes en matèria d’adaptació del lloc de treball i d’higiene.
Avaluació / Execució
S’ha continuat portant a terme l’avaluació de riscos psicosocials dels serveis residencials. S’ha passat el qüestionaris als treballadors/es de totes les residències, s'han extret i presentat els resultats tant a les direccions com als equips, i s’ha presentat una proposta d’actuació a les direccions de Llar Residència Salut Mental Sant Roc i del Servei d’Habitatge Josep Padrós.
S’ha fet el seguiment in situ de les mesures preventives planificades del Pla d’actuacions preventives (PAP) de tots els centres i escoles, amb excepció de l’ASUEC. S’ha acordat amb Manteniment dur a terme unes 40 actuacions.
Comunicats de risc
S’han lliurat a Gerència un total de 18 comunicats de risc, segons el següent quadre descriptiu:
|
|
Risc ergonòmic |
Risc psicosocial |
Risc psicosocial, físic
i/o ergonòmic |
Altres |
Total |
|
Serveis residencials |
- |
1 |
- |
2 |
3 |
|
Escoles |
- |
- |
7 |
- |
7 |
|
Altres serveis |
1 |
- |
3 |
4 |
8 |
|
Total |
1 |
1 |
10 |
6 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
Vigilància de la salut
Des del mes de març de2019, el servei de Vigilància de la Salut s'ha portat a terme des de la Mancomunitat Sanitària de Prevenció, de la qual l'IMSP n'és membre.
S'han realitzat les següents activitats:
|
Residència CD Can Bosch |
1 visita a demanda del treballador |
|
|
Escola Llevant |
1 visita a demanda del treballador |
|
|
LLR Salut Mental Sant Roc |
1 visita a demanda del treballador |
|
|
EAIA |
1 examen de salut |
|
|
CDIAP |
1 examen de salut |
|
També s’ha dut a terme una reunió amb el comitè de seguretat i salut per establir les bases de la realització de la vigilància de la salut.
Prèvia a aquesta activitat es van fer tres visites de seguiment per part de BSA, empresa encarregada del servei fins el mes de març.
Un dels objectius de futur ha de ser incentivar la participació dels treballadors a les activitats de vigilància de la salut i plantejar estratègies conjuntes amb el comitè de seguretat i salut amb aquesta finalitat.
Accidents de treball
|
Accidents |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
|
|
Accidents amb baixa laboral |
12 |
23 |
22 |
15 |
13 |
12 |
15 |
8 |
|
|
Accidents sense baixa laboral |
11 |
22 |
19 |
16 |
21 |
13 |
14 |
10 |
|
|
Total |
23 |
45 |
41 |
31 |
34 |
25 |
29 |
18 |
|
|
Dies de baixa per accidents |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
|
|
Serveis residencials |
76 |
127 |
99 |
158 |
352 |
238 |
292 |
49 |
|
|
Serveis educatius |
392 |
90 |
301 |
190 |
41 |
117 |
30 |
120 |
|
|
Resta de serveis |
61 |
54 |
129 |
124 |
87 |
0 |
0 |
31 |
|
|
Total |
529 |
271 |
529 |
472 |
480 |
355 |
322 |
200 |
|
|
Accidents in itinere/ desplaçaments
en horari laboral |
2014 |
Dies baixa |
2015 |
Dies baixa |
2016 |
Dies baixa |
2017 |
Dies baixa |
2018 |
Dies baixa |
2019 |
Dies baixa |
|
Serveis residencials |
1 |
17 |
1 |
1 |
3 |
258 |
1 |
40 |
3 |
132 |
3 |
30 |
|
Serveis educatius |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Resta de serveis |
2 |
12 |
1 |
85 |
2 |
87 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Total |
3 |
29 |
2 |
86 |
6 |
363 |
1 |
40 |
3 |
132 |
3 |
30 |
Anàlisi situació
Respecte a l’any anterior, en el conjunt de l’IMSP durant l’any 2019 s’han reduït considerablement els accidents de treball i, en conseqüència, els dies de baixa.
Respecte als accidents in itinere, el número d’accidents es mantenen, tot i que els dies de baixa també han disminuït notablement.
Formació
L’any 2019 s’ha participat en 84 activitats formatives dins el marc del Pla de Formació Continuada de l’IMSP, pla bianual 2018-2019.
Aquest Pla de Formació està basat en les necessitats formatives dels professionals que formen els diversos serveis que presta l’Institut. Partint dels diferents grups professionals, s’ha fet l’anàlisi de necessitats formatives i s’ha fet una proposta d’accions formatives, establint un ordre de prioritat de les mateixes en funció dels objectius establerts a cada servei i del pressupost disponible.
Tipus de formació
|
|
Activitats |
% |
Hores |
% |
Partic. |
% |
Cost |
% |
|
|
Cursos |
51 |
61 |
3176,50 |
86,5 |
282 |
78,55 |
2.903,00 |
71,89 |
|
|
Jornades / Congressos |
33 |
39 |
495,75 |
13,5 |
77 |
21,45 |
1.135,00 |
28,11 |
|
|
TOTAL |
84 |
100 |
3.672,25 |
100 |
359 |
100 |
4.038,00 |
100 |
|
El resultat de l’execució del Pla de Formació Continuada de l’any 2019, fent la comparativa amb l’any 2018, suposa una disminució important en el nombre d'activitats formatives, gairebé un 41 %, i també, en conseqüència, en la despesa formativa, un 61 %.
El nombre de participants en activitats formatives només ha disminuït un 26 %, i el nombre d’hores de formació realitzades s’ha mantingut.
|
|
2018 |
2019 |
dif |
% |
|
|
Activitats formatives |
142 |
84 |
-37 |
-40,85 |
|
|
Cost |
10.387,00 |
4.038,00 |
-6.349,00 |
-61,12 |
|
|
Participants |
487 |
359 |
-128 |
-26,28 |
|
|
Hores |
3702 |
3672,25 |
-29,75 |
-0,80 |
|
Nivell d’avaluació
Respecte a l’avaluació de la satisfacció dels participants al finalitzar les activitats formatives, la mitjana és de 8,34 sobre una puntuació de 10.
.
Alumnes en pràctiques curs 2018-2019
|
Centres educatius |
|
Especialitats |
Nº |
|
|
CEE Llevant i Maregassa |
|
Aux. actv. Oficina i serv. Adminis. |
2 |
|
|
Col•legi Cultural |
|
Sistemes microinformàtics i xarxes |
6 |
|
|
Col•legi Cultural |
|
Administració sistemes informàtics en xarxa |
1 |
|
|
CES Joan Maragall |
|
Atenció persones en situació de dependència |
3 |
|
|
CES Joan Maragall |
|
Integració Social |
2 |
|
|
Fundació Pere Tarrés |
|
Atenció alumnat amb NEE |
1 |
|
|
IES Eugeni d'Ors |
|
Atenció persones en situació de dependència |
2 |
|
|
IES La Bastida |
|
Integració Social |
1 |
|
|
IES La Pineda |
|
Administració de sistemes informàtics en xarxa |
1 |
|
|
Universitat de Barcelona UB |
|
Atenció alumnat amb NEE |
1 |
|
|
UOC |
|
Educació social |
1 |
|
|
Universitat Ramon Llull- Blanquerna |
|
Logopèdia |
1 |
|
|
TOTAL |
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|