Gestió de personal
Plantilla
Comissions mixtes
Mesures de prevenció de riscos laborals
Vigilància de la Salut
Formació
Alumnes en pràctiques
Plantilla: 267 places
Nombre de places per àmbit
|
Gerència |
31 |
|
|
Servei Manteniment |
14 |
|
|
Infància i Adolescència |
41 |
|
|
Serveis educatius |
91 |
|
|
Serveis residencials |
73 |
|
|
Programes |
17 |
|
Plantilla IMSP 2020
|
|
Grup |
Places ocupades |
Places vacants |
|
|
|
|
|
H |
D |
Total |
Total |
Total |
|
|
Personal laboral |
|
|
|
|
|
|
|
|
Directiu |
- |
- |
1 |
1 |
- |
1 |
|
|
Personal laboral estructural |
|
|
|
|
|
|
|
|
Personal centres |
A1 |
4 |
22 |
26 |
4 |
30 |
|
|
Personal escoles |
A1 |
1 |
2 |
3 |
- |
3 |
|
|
Personal centres |
A2 |
10 |
39 |
49 |
8 |
57 |
|
|
Personal escoles |
A2 |
13 |
45 |
58 |
4 |
62 |
|
|
Personal centres |
C1 |
3 |
12 |
15 |
7 |
22 |
|
|
Personal ecoles |
C1 |
- |
12 |
12 |
3 |
15 |
|
|
Personal centres |
C2 |
8 |
55 |
63 |
9 |
72 |
|
|
Personal centres |
AP |
- |
3 |
3 |
2 |
5 |
|
|
Personal total |
|
39 |
191 |
230 |
37 |
267 |
|
Personal fix i temporal per grups professionals
Personal masculí i femení per grups professionals
Contractació al llarg del període
Hem gestionat 1.586 moviments contractuals. Aquests moviments contractuals corresponen a 117 professionals.
Comissions mixtes
Durant l'any 2020 s'han fet un total de 27 sessions de la Comissió mixta:
|
Sessions Comissió mixta amb el Comitè de Centres |
12 |
|
|
Sessions Comissió mixta amb el Comitè d’Escoles |
10 |
|
|
Sessions Conjuntes Comitè de Centres, Comitè d’Escoles i Titularitat |
5 |
|
|
Total |
27 |
|
|
|
|
|
Mesures de prevenció de riscos laborals
La major part de les mesures i esforços de prevenció de riscos laborals del 2020 s’han hagut de centrar en les actuacions preventives davant de la Covid-19.
Informació / Formació
|
- |
S’ha creat el Pla de Formació Continuada 2020. |
|
|
- |
S’ha ofert a tots els professionals de l’IMSP el curs bàsic en línea de PRL com a activitat formativa voluntària. |
|
|
- |
Tots els centres han realitzat múltiples reunions/sessions info/formatives de PRL, majoritàriament de manera virtual. Aquestes han estat enfocades sobre tot en temes de Covid-19 (ús dels EPIs, la reorganització del centre, els protocols d’actuació, plans de contingència, etc). |
|
|
- |
S’ha ofert i realitzat, especialment en l’àmbit residencial, l’assistència en línia a seminaris Webinar Covid-19 del Departament de Salut |
|
Seguretat / Emergències
|
- |
S’ha realitzat un simulacre d’evacuació i/o confinament a l’ASUEC i a les escoles Llevant i Maregassa. |
|
|
- |
Des de la Mancomunitat de PRL s’ha actualitzat el Pla d’emergència de l’EAIA |
|
|
- |
També s’ha creat i publicat a la intranet el corresponent tríptic informatiu. |
|
Ergonomia / Higiene
Des de l'Àmbit de prevenció, de l'Àmbit de contractació, de la Mancomunitat de PRL , de les direccions dels centres i escoles i del servei de Manteniment s’han posat tots els mitjans materials i humans necessaris per tal d' adequar els llocs de treball, a nivell ergonòmic, higiènic i organitzatiu, a les necessitats preventives sorgides per la Covid-19:
|
- |
Dotació als professionals dels EPIs i material de desinfecció i neteja necessari. |
|
|
- |
Estipulació de l’aforament de les sales i adaptació dels llocs de treball a les distàncies de seguretat (esponjament). |
|
|
- |
Senyalització informativa sobre les mesures de Covid-19 i equips de protecció individual, senyalització del flux de moviment de les persones, de les distàncies a mantenir, etc. |
|
|
- |
Revisió i, en algun cas, reforçament dels sistemes de ventilació. |
|
|
- |
Increment del servei de neteja en tots els centres i escoles. Desinfecció addicional dels centres especialment afectats. |
|
|
- |
Creació de protocols d’actuació i plans de contingència, i les seves corresponents actualitzacions. |
|
|
- |
Reestructuració organitzativa dels centres i escoles i dels corresponents equips de treball i usuari/s (control i higiene d’entrada/sortida, sectorització d’espais, creació de grups bombolla, planificació del personal ordinari i de suplència, etc). |
|
Avaluació / Execució
|
- |
S’han realitzat múltiples avaluacions de centres i escoles en matèria de Covid-19 (aforament i reestructuració dels espais, necessitat i idoneïtat del material de protecció i higiene, etc.). |
|
|
- |
S’han traspassat a tots els centres i escoles, amb excepció de l’ASUEC, les mesures a dur a terme dels Plans d’Activitats Preventives del 2019. |
|
|
- |
No s’ha pogut finalitzar el procés d’avaluació psicosocial del serveis residencials, ni s’ha iniciat l’avaluació psicosocial dels serveis educatius. |
|
Comunicats de risc
S’han lliurat a Gerència un total de 12 comunicats de risc, segons el següent quadre descriptiu:
|
|
Risc ergonòmic |
Risc
psicosocial |
Risc psicosocial,
físic i/o ergonòmic |
Altres |
Covid-19 |
Total |
|
|
Serveis residencials |
- |
- |
- |
2 |
1 |
3 |
|
|
Escoles |
- |
- |
3 |
- |
1 |
4 |
|
|
Altres serveis |
- |
- |
3 |
2 |
- |
5 |
|
|
Total |
0 |
0 |
6 |
4 |
2 |
12 |
|
Auditoria
A finals d'octubre del 2020 s'ha realitzat una auditoria del sistema de prevenció de riscos l'aborals de l'IMSP. L’informe destaca com a punt fort el sistema info/formatiu de l’IMSP. Aplaudeix el fet que tota la documentació i continguts informatius de PRL estiguin accessibles pels treballadors/es via intranet. També valora positivament l’oferta formativa dels últims anys. Com a punts negatius hi consten dues no-conformitats (NC) i tres desviacions (DES). També hi figuren onze oportunitats de millora (OM). Com a conseqüència s’ha planificat crear un pla d’acció per tal de corregir les NC i DES al llarg del 2021.
Vigilància de la salut
Durant l’any 2020, des de Vigilància de la Salut, s’han realitzat set activitats registrades a l’IMSP.
Es realitza un examen de salut per baixa de llarga durada que va derivar en un apte amb limitacions. La resta són valoracions relacionades amb l’especial sensibilitat COVID.
També es van realitzar, a la fase inicial de la pandèmia COVID, un seguiment de treballadors que havien donat positiu per SARS-CoV-2. Més endavant es va encarregar del seguiment atenció primària.
Formació
Durant l’any 2020 s’ha participat en 67 activitats formatives dins el marc del Pla de Formació Continuada de l’IMSP pel 2020.
Aquest Pla de Formació està basat en les necessitats formatives dels professionals que formen els diversos serveis que presta l’Institut. Partint dels diferents grups professionals, s’ha fet l’anàlisi de necessitats formatives i, amb l’objectiu d’impulsar la millora de les competències professionals, s’ha fet una proposta d’accions formatives, establint un ordre de prioritat de les mateixes en funció dels objectius establerts a cada servei i del pressupost disponible.
Amb tot, el 2020 ha estat un any marcat per la pandèmia de covid-19. El confinament domiciliari va comportar l’anul·lació d’algunes activitats formatives previstes, i d’altres van passar a fer-se en format telemàtic. També va implicar, però, l’organització de noves activitats formatives en línia durant l’època de confinament.
Tipus de formació
|
|
Activitats |
% |
Hores |
% |
Partic. |
% |
Cost |
% |
|
|
Cursos |
44 |
66 |
193 |
73 |
111 |
52,6 |
2.778,00 |
64,8 |
|
|
Jornades / Congressos |
23 |
34 |
71 |
27 |
100 |
47,4 |
1.506,00 |
35,2 |
|
|
TOTAL |
67 |
100 |
264 |
100 |
211 |
100 |
4.284.00 |
100 |
|
La situació de pandèmia, pel que fa a la formació de professionals de l’IMSP, ha afectat no només al número d’accions formatives realitzades durant l’any 2020, sinó també a la durada i format de les mateixes. Així, del total d’accions formatives, 17 menys que l’any 2019, 36 es van fer en format virtual, i 6 formacions van ser específiques pel tema covid.
|
|
2019 |
2020 |
dif |
% |
|
|
Activitats formatives |
84 |
67 |
-17 |
-20,24 |
|
|
Cost |
4.038,00 |
4.284,00 |
+246 |
+6,09 |
|
|
Participants |
359 |
211 |
-148 |
-41,22 |
|
|
Hores |
3672,25 |
264 |
3.408,25 |
-92,81 |
|
Llistat de les activitats formatives realitzades
- Presentació del manual d'identitat corporativa de l'IMSP.
- Transformació digital en la recerca de feina.
- L'estudi de casos com a mètode d'aprenentatge en PFI.
- Alteracions de conducta en adolescents amb TEA.
- L'ecolàlia en les persones en l'espectre de l'autisme.
- Formació PECS.
- Fisioterapia pediátrica. Tratamiento de la parálisis cerebral esp
- Más allá de la petición.
- Aprenentatge basat en projectes.
- Curs tècnic auxiliar en centres d'atenció primerenca.
- Editar y personalizar tu comunicador en GRID for IPAD.
- Treballem l’educació emocional.
- Eines i recursos digitals per l'estimulació del llenguatge i la comunicació.
- Els contes com a eina d’aprenentatge emocional.
- Curs d’introducció a “Entorns d’aprenentatge innovadors”.
- Gestió del trastorn greu de conducta als centres educatius.
- Inclusió educativa i trastorns d’aprenentatge.
- Kudi de competència digital.
- La metodologia Montessori o com alliberar tot el potencial dels teus alumnes.
- La neuroeducació. Aprendre i ensenyar des del cervell.
- Mindfulness a l'aula.
- Aproximación al modelo DENVER de atención temprana. Componentes terapéuticos principales.
- Procesos de desescalada
- Psicomotricitat
- Quan el cos parla. Anàlisi i estratègies de comunicación no verbal.
- Visió multidisciplinar del desenvolupament dels infants amb síndrome de DOWN de 0 a 6 anys.
- Tinc un alumne amb autisme: què he de saber?
- Tinc un/a alumne/a amb autisme. Utilitzem la metodologia TEACCH.
- Comportament agressiu i disruptiu en el TEA.
- Les TAC a la teva mida.
- Comportament agressiu i disruptiu en el TEA
- Aprèn a crear el teu propi material educatiu. Activitum
- Curso universitario en evaluación en intervención en disfagia
- Habilitats directives i la gestió dels reptes actuals.
- Fomentar el uso de apoyos de comportamiento positivo en la implementación de CAA
- Grid for ipad 2a part: opcions avançades i idees per la seva aplicació.
- Ús pedagògic de les tauletes.
- Acompanyament en la docència virtual. Estratègies d'organització curricular i gestió emocional
- Seminari de coordinació dels directors/es escoles públiques.
- Sistemes augmentatius/alternatius de comunicació.
- La separació i el divorci dels pares, un procés amb efecte en els fills
- Seminari de treball familiar des de la perspectiva sistèmica.
- Sistemes augmentatius/alternatius de comunicació.
- Introducció a la neurociència i processament del trauma en infants vulnerables
- Formació Horseway.
- Presentació Protocol actuació davant maltractaments infància i adolescència.
- Viure i comviure amb adolescents en confinament.
- Com ens afecta la pandèmia? Com érem, com som.
- Atenció directa a persones tutelades. Conversa virtual
- Elaborar dols en temps de confinament. Conversa virtual
- Atenció al final de vida.
- Quan el cos parla. Anàlisi i estratègies de comunicació no verbal
- Aplicación del yoga en fisioterapia.
- Consciència fonològica: activitats i jocs a l'aula.
- Primers auxilis i cures de la salut dels alumnes d'educació especial. Promoció i prevenció
- Pecs nivell 1.
- Estratègies d'intervenció en conductes disruptives a l'aula.
- Alteracions de conducta amb adolescents amb TEA.
- Les ecolàlies en les persones en l'espectre de l'autisme.
- Atenció al final de vida.
- Plans de contingència. Sectorització i circuits.
- Introducció a la formació sindical.
- Formació aplicatiu ajuts socials.
- Jornades ROMEST 2020.
- Construint espais comunitaris lliures de violències masclistes.
- Millorar en la creació de comunitats d'aprenentatge innovadores. Gestió escolar
- Implementació del SCP a nivell de centre. Compartim experiències.
Nivell d’avaluació
Respecte a l’avaluació de la satisfacció dels participants al finalitzar les activitats formatives, la mitjana és de 8,21 sobre una puntuació de 10.
.
Alumnes en pràctiques curs 2019-2020
|
Centres educatius |
|
Especialitats |
Nº |
|
|
CEE Llevant i Maregassa |
|
Aux. actv. Oficina i serv. Adminis. |
2 |
|
|
Col•legi Cultural |
|
Sistemes microinformàtics i xarxes |
4 |
|
|
CES Joan Maragall |
|
Atenció persones en situació de dependència |
4 |
|
|
CES Joan Maragall |
|
Integració Social |
2 |
|
|
Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional |
|
Terapeuta ocupacional |
1 |
|
|
IES Eugeni d'Ors |
|
Atenció persones en situació de dependència |
1 |
|
|
IES Eugeni d'Ors |
|
Cures aux. Infermeria |
3 |
|
|
IES Eugeni d'Ors |
|
Integració social |
2 |
|
|
IES La Bastida |
|
Integració social |
3 |
|
|
IES La Pineda |
|
Administració de sistemes informàtics en xarxa |
1 |
|
|
Santa Pau-Pifma |
|
Atenció persones en situació de dependència |
1 |
|
|
UOC |
|
Psicologia de l’educació |
1 |
|
|
UOC |
|
Psicologia clínica i de salut |
1 |
|
|
TOTAL |
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|