Gestió de personal
Plantilla
Comissions mixtes
Mesures de prevenció de riscos laborals
Vigilància de la Salut
Formació
Alumnes en pràctiques
Plantilla: 267 places
Nombre de places per àmbit
|
Gerència |
31 |
|
|
Servei Manteniment |
14 |
|
|
Infància i Adolescència |
41 |
|
|
Serveis educatius |
91 |
|
|
Serveis residencials |
73 |
|
|
Programes |
17 |
|
Plantilla IMSP 2021
|
|
Grup |
Places ocupades |
Places vacants |
|
|
|
|
|
H |
D |
Total |
Total |
Total |
|
|
Personal laboral |
|
|
|
|
|
|
|
|
Directiu |
- |
- |
1 |
1 |
- |
1 |
|
|
Personal laboral estructural |
|
|
|
|
|
|
|
|
Personal centres |
A1 |
5 |
21 |
26 |
4 |
30 |
|
|
Personal escoles |
A1 |
1 |
2 |
3 |
- |
3 |
|
|
Personal centres |
A2 |
8 |
36 |
44 |
12 |
56 |
|
|
Personal escoles |
A2 |
12 |
45 |
57 |
5 |
62 |
|
|
Personal centres |
C1 |
1 |
9 |
10 |
10 |
22 |
|
|
Personal ecoles |
C1 |
1 |
13 |
14 |
1 |
15 |
|
|
Personal centres |
C2 |
7 |
50 |
57 |
9 |
66 |
|
|
Personal centres |
AP |
- |
3 |
3 |
1 |
4 |
|
|
Personal escoles |
AP |
- |
- |
- |
1 |
1 |
|
|
Personal total |
|
35 |
185 |
220 |
47 |
267 |
|
Contractació al llarg del període
Hem gestionat 1.387 moviments contractuals. Aquests moviments contractuals corresponen a 152 professionals.
Comissions mixtes
Durant l'any 2021 s'han fet un total de 27 sessions de la Comissió mixta:
|
Sessions Comissió mixta amb el Comitè de Centres |
11 |
|
|
Sessions Comissió mixta amb el Comitè d’Escoles |
12 |
|
|
Sessions Conjuntes Comitè de Centres, Comitè d’Escoles i Titularitat |
4 |
|
|
Total |
27 |
|
|
|
|
|
Mesures de prevenció de riscos laborals
Al llarg del 2021 s’han efectuat, entre d’altres, les següents actuacions en matèria de PRL, amb una especial atenció a les activitats info-formatives i d’higiene.
Formació / Informació
|
- |
S’ha creat el pla de formació continuada de PRL, 2021/22. |
|
|
- |
S’han ofert i portat a terme totes les formacions previstes pel 2021: |
|
|
|
|
> 11 professionals, majoritàriament de nova incorporació, han aprovat el curs bàsic de PRL on-line de l’IMSP de 5 hores.
> 3 professionals han cursat la formació (voluntària) on-line de MC-Mutual “Mesures preventives en els llocs de treball davant la Covid-19” de 2 hores.
> 72 professionals dels centres residencials han aprovat la formació on-line de MC Mutual “Riscos biològics en el sector sanitari” de 5 hores.
> 10 professionals de gerència han aprovat la formació on-line de MC Mutual “Coordinació d’activitats empresarials” de 5 hores.
> 19 professionals han assistit al seminari on-line de UCF “Eines per la gestió de la fatiga pandèmica” de 6 hores.
> S’ha portat a terme una sessió info/formativa de PRL ala Gerència, el CDIAP, l’Escola Llevant i a l’escola Maregassa. En total hi han assistit 82 professionals. |
|
|
- |
S’ha actualitzat i publicat a la intranet el pla de prevenció de l’IMSP. |
|
|
- |
Procediment de coordinació d’activitats preventives (CAE): |
|
|
|
|
> S’ha creat i publicat a la intranet un nou procediment CAE.
> Juntament amb el procediment CAE s’ha creat també la corresponent base de dades (full Excel) i un sistema d’arxivament de documents.
> S’ha fet una sessió de presentació del procediment als professionals de l’àmbit de contractació.
> S’ha començat a implantar el nou procediment. |
|
|
- |
Manuals d’acollida: |
|
|
|
|
> S’ha informat als professionals de nova contractació sobre els riscos laborals del seu lloc de treball i les mesures de prevenció recomanades en el seu manual d’acollida.
> S’ha creat un capítol nou que fa referència al teletreball per algun dels manuals. Aquest capítol s’incorporarà a principis del 2022. |
|
|
|
|
|
|
|
Seguretat / Emergències
|
- |
S’ha realitzat amb èxit un simulacre d’evacuació i/o confinament a: |
|
|
|
|
> La Llar residència salut mental Sant Roc,
> L’Escola Maregassa.
> La Gerència.
> L’ASUEC.
> Als pisos del carrer Mossèn Anton Romeu del servei d’habitatge Josep Padrós. |
|
|
- |
S’ha aprovat per part del Comitè d’Igualtat el protocol de prevenció i actuació contra l’assetjament sexual, o qualsevol classe d’agressió. |
|
|
- |
S’han publicat a la intranet els protocols interns d’actuació davant del risc de violència de l’ASUEC, escola Can Barriga, EAIA i de la llar residència salut mental Sant Roc. |
|
|
|
|
|
|
|
Ergonomia / Higiene
S’ha seguit fent un esforç important per adequar els llocs de treball en l’àmbit ergonòmic/organitzatiu i, sobretot, higiènic a les necessitats sorgides per la Covid-19, mitjançant:
|
- |
La dotació dels professionals amb els EPIs i material de desinfecció i neteja necessaris |
|
|
- |
L’actualització dels plans de contingència dels centres, especialment en l’àmbit residencial, donant resposta als controls i propostes de millora de la Generalitat. |
|
|
- |
L’adaptació organitzativa dels centres i escoles i dels corresponents equips de treball i usuari/s a les necessitats sorgides per l’epidèmia. |
|
Avaluació / Execució
S’han tornat a passar a tots els centres i escoles, amb excepció de l’ASUEC, les mesures acordades i a dur a terme que consten en els Plans d’activitats preventives (PAP) del 2019/20.
Comunicats de risc
S’han lliurat a Gerència un total de 21 comunicats de risc, segons el següent quadre descriptiu:
|
|
Risc ergonòmic |
Risc
psicosocial |
Risc psicosocial,
físic i/o ergonòmic |
Altres |
Covid-19 |
Total |
|
|
Serveis residencials |
- |
3 |
- |
1 |
1 |
5 |
|
|
Escoles i ASUEC |
- |
2 |
1 |
1 |
2 |
6 |
|
|
Altres serveis |
1 |
2 |
- |
3 |
4 |
10 |
|
|
Total |
1 |
7 |
1 |
5 |
7 |
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vigilància de la salut
Durant l’any 2021, des de Vigilància de la Salut, s’han realitzat 7 activitats registrades a l’IMSP.
Formació
Durant l’any 2021 s’ha participat en 110 activitats formatives dins el marc del Pla de Formació Continuada de l’IMSP pels anys 2021-2022.
Aquest Pla de Formació està basat en les necessitats formatives dels professionals que formen els diversos serveis que presta l’Institut. Partint dels diferents grups professionals, s’ha fet l’anàlisi de necessitats formatives i, amb l’objectiu d’impulsar la millora de les competències professionals, s’ha fet una proposta d’accions formatives, establint un ordre de prioritat de les mateixes en funció dels objectius establerts a cada servei i del pressupost disponible.
Pràcticament la totalitat de les accions formatives s’han fet en línia, ja sigui en sessions de connexió en temps real, o en format d’autoformació a partir de materials pensats per la formació virtual.
Tipus de formació
|
|
Activitats |
% |
Hores
Activitats |
% |
Partic. |
% |
Hores Profess. |
% |
Cost |
% |
|
|
Cursos |
63 |
57,3 |
923 |
75,7 |
248 |
41,4 |
2.646 |
71,7 |
6.028,59 |
73 |
|
|
Jornades / Congressos / Seminaris |
47 |
42,7 |
295,5 |
24,3 |
351 |
58,6 |
1.044 |
28,3 |
2.224,70 |
27 |
|
|
TOTAL |
110 |
100 |
1.218,5 |
100 |
599 |
100 |
3.690 |
100 |
8.253,29 |
100 |
|
|
|
2021 |
2020 |
dif |
% |
|
|
Activitats formatives |
110 |
67 |
+43 |
+64,2 |
|
|
Cost |
8.253,29 |
4.284,00 |
+3.969,29 |
+92,6 |
|
|
Participants |
599 |
211 |
+388 |
+183,9 |
|
|
Hores |
3.690 |
1.237 |
+2.453 |
+198,3 |
|
L’increment d’activitats formatives respecte a l’any 2020 ve causat, en bona part, per l’anul·lació de moltes activitats a causa de la situació de confinament causada per la covid-19 durant l’any 2020.
Llistat de les activitats formatives realitzades
- Ejercicio terapéutico
- Seminari de Dret Local
- Sistemes augmentatius/alternatius de comunicació
- Gestió de la prevenció de riscos laborals a l'empresa
- Com gestionar els equips en els centres municipals d'educació especial
- Seminaris de formació online d'educació
- Com han de comunicar els directius públics en temps de crisi?
- Eines 2.0 per al treball en equip i la dinamització de grups
- Protocol per a la prevenció i l'abordatge dels matrimonis forçats a Catalunya
- Violències masclistes envers les dones amb discapacitat, eines d'abordatge integral per professionals que treballen amb persones amb discapacitat
- Llei de pressupostos
- Dia Internacional de la Tolerància ZERO amb la Mutilació Genital Femenina
- Curso Universitario en Evaluación e Intervención en la Disfagia
- Seminari de coordinació dels Directors/es de les Escoles Públiques
- Eines digitals i didàctiques per treballar on lineamb l'alumnat d'EEE en cas de confinament
- Com afrontar la discriminació LGBTI+
- Diversitat funcional en les empreses
- Implementació del SCP a nivell de centre
- Com tractar la sexualitat a les escoles municipals d'educació especial
- Pragmática del lenguaje en TEA
- II Sessió Implementació del SCP a nivell de centre: compartim experiències.
- III Sessió Implementació del SCP a nivell de centre: compartim experiències.
- Jornades europees sobre intervenció interdisciplinar amb infància i famílies: reptes i oportunitats
- Trastornos de la alimentación en personas con TEA
- Intel·ligència emocional i atenció al client
- Quasi 100 trucs per ser més productius
- TEA i educació infantil
- Flexibilitat i estils cognitius en el TEA
- Introducció bàsica a la comunicació en llengua de signes catalana
- Gestió del trastorn greu de la conducta en centres educatius
- Lideratge i hàbits d'aprenentatge en l'equip
- Mapes del talent, relleu i converses pel desenvolupament
- Actualització en trastorn de l'espectre autista
- La teleintervenció en atenció precoç
- Els dols invisibles en l'etapa perinatal i/o primers anys de vida. Detecció i abordatge des de l'àmbit de l'atenció precoç.
- Primers auxilis i cura de la salut dels alumnes d'Educació Especial: promoció i prevenció a distància
- Una visió pràctica de la llei de contractes del sector públic. Aspectes essencials
- Trastorns de l'alimentació en alumnes TEA
- Coaching per a docents
- Processament sensorial en l'Autisme
- Higiene postural i ergonomia a les escoles municipals d'educació especial
- El treball amb les famílies en l'àmbit educatiu
- Eines digitals per al docent
- Higiene postural i ergonomia a les escoles municipals d'educació especial
- El treball amb les famílies en l'àmbit educatiu
- La gestió emocional. Marc conceptual
- Eines per a la gestió de la fatiga pandèmica
- Jornades Competències Parentals en contextos de Risc Social
- La gestió emocional dels professionals de l'Educació. Marc general
- Màgia i il·lusionisme
- Curs d'iniciació a la llengua de signes catalana
- Jornades anuals sobre contractació pública destinada específicament als ens locals
- Gestió i actuació pel covid-19 a la Llar Residència de Salut Mental Sant Roc
- Cost dels serveis: del cost efectiu al cost per ordenances
- El teletreball a l'administració local de Catalunya
- Estratègies i fórmules per treballar amb les famílies a les escoles municipals d'educació especial
- Estratègies inclusives digitals
- TEACCH
- El mètode ABN
- Curs virtual sobre comptabilitat pública
- Curs virtual sobre recursos humans per a l'administració local
- MOOC De l'administració en paper a l'administració digital
- Procediments de despesa
- Interacción sensoriomotora en autismo
- L'art a la realitat de la nostra escola
- Enseña a utilizar el comunicador en actividades educativas y terapéuticas
- Valoración en CAA: Elaborar el perfil de comunicación
- Robòtica Educativa a través del mètode RI
- Sessió sobre la responsabilitat comptable. Especial referència a les tasques de la tresoreria
- La protecció de dades a les escoles municipals d'educació especial
- Taller com parlar amb adolescents i joves sobre consum de substàncies
- Formación en la escala ADBB. Detección precoz de indicadores de alarma en la Primera Infancia
- VIII Jornada tècnica de prevenció i atenció a adolescents en risc
- El joc a l'atenció precoç
- Intervenció des de l'àmbit municipals amb nens i nenes que pateixen violències masclistes
- Flexibilitat i estils cognitius en el TEA
- Intervención en la comunicación para personas con autismo
- Mapes del talent, relleu i converses pel desenvolupament
- Entendre l'Administració pública des dels centres educatius municipals de gestió directa
- Aplicacions mòbils a l'aula
- Entorns restauratius i mediació
- Coordinació d'Activitats empresarials (CAE)
- Curs sobre la satisfacció de les necessitats recurrents en la contractació pública
- Abordatge i tractament de ferides
- Formació ACP
- Riesgos biológicos en el sector sanitario
- Sessió info-formativa de prevenció de riscos laborals
- Sessió info-formativa de prevenció de riscos laborals. Pla de contingència R7 i Protocol d'actuació en risc de violència
- Foro de debat "Drets per fer possible la infància"
- Comunicación y autismo
Nivell d’avaluació
Respecte a l’avaluació de la satisfacció dels participants al finalitzar les activitats formatives, la mitjana és de 7,95 sobre una puntuació de 10.
.
Alumnes en pràctiques curs 2020-2021
|
Centres educatius |
|
Especialitats |
Nº |
|
|
Centre Català Comercial |
|
Cures auxiliar infermeria |
1 |
|
|
Centre Joan Maragall |
|
Atenció a les persones en situació de dependencia |
4 |
|
|
Centre Joan Maragall |
|
Integració social |
5 |
|
|
Col·legi Cultural |
|
Sistemes microinformàtics i xarxes |
7 |
|
|
Escola Maregassa |
|
Aux.d'actv. d'oficina i de serveis |
5 |
|
|
Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional |
|
Grau Teràpia Ocupaciona |
1 |
|
|
Escola Universitària Gimbernat |
|
Fisioteràpia en pediatria |
1 |
|
|
Fundació Pere Tarres |
|
Educació Social |
1 |
|
|
GES Formación |
|
Aux. Infermeria en geriatria |
1 |
|
|
IES Eugeni D'Ors |
|
Integració social |
1 |
|
|
IES Eugeni D'Ors |
|
Cures auxiliars infermeria |
2 |
|
|
IES La Bastida |
|
Integració social |
1 |
|
|
IES LA Pineda |
|
Administració de sistemes informàtics en xarxa |
1 |
|
|
Institut Salvador Seguí |
|
Atenció a les persones en situació de dependència |
1 |
|
|
Sagrat Cor-Sarriá |
|
Atenció a les persones en situació de dependència |
1 |
|
|
Universitat la Rioja |
|
Mestre en educació primària |
|
|
|
TOTAL |
|
|
34 |
|
|
|
|
|
|
|
|